Fijne feestdagen!

22 december 2012 - Ha Noi, Vietnam

We slaan even een stukje over.. Ons blog bijhouden lukt niet helemaal, en hoe verder we achterlopen hoe lastiger het word. Dus even een korte update.

Na onze trekking in de bergen van Nepal kwamen we de 23ste oktober terug in pokhara. Daar bleek dat we niet de 28ste maar de 24ste vlogen naar Bangkok.. Oeps.. Uiteraard is het daar net festival dus er rijden geen bussen (8 uur rijden naar Kathmandu vanaf daar gaat onze vlucht), geen taxi's en geen vluchten meer naar Kathmandu, in het hotel hebben ze een busje met chauffeur geregeld en die heeft ons snachts hierheen gereden, in 4 uur rijden.. Er word flink afgeraden om snachts je op de weg te begeven, en in dit tempo was helemaal levens gevaarlijk. Maar we hebben het gehaald...

van Bangkok zijn we doorgereisd, via kleinere steden naar chiang mai, vervolgens chiang rai, en vanaf daar de bus naar de grens met Laos. Met een klein bootje de Mekong overgestoken en in Houay Xai aangekomen. De bedoeling was om de volgende dag de slowboat naar Luang Prabang te nemen maar dat hebben we uitgesteld. We kwamen project Kajsiab tegen en dit voelde zo goed dat we hier uiteindelijk ruim twee weken hebben meegeholpen. De meest fantastische mensen hebben we hier ontmoet. Op een later moment volgt hier een uitgebreid verslag over..

Van Houay Xai hebben we de slowboat naar Luang Prabang genomen en na twee dagen varen arriveerden we. Een mooie stad. Ook hier weer een scooter gehuurd en zo de omgeving verkent.
Na enkele dagen, onderhand is het begin december, zijn we met een mini-van naar Phonsavan gereisd. Een klein dorp, niets bijzonders. Hier een goedkoop guesthouse gevonden, en de omgeving verkend.. Tot Jeroen ziek werd. De koorts bleef stijgen en omdat in Laos de zorg erg slecht is hebben we snachts nog de bus genomen naar Hanoi, Vietnam. Na 20 uur komen we savonds aan in Hanoi en hebben hier eerst het ziekenhuis bezocht. Na onderzoek bleek dat het gelukkig geen malaria of dengue was maar een erge keelontsteking. Met een flinke zak medecatie zoeken we Snachts een hotel,  maar de stad was uitgestorven en vele hotels leken dicht en donker. Toch iets gevonden, maar de kamers waren zo vochtig en schimmelig dat we de volgende dag iets beters hebben gezocht om uit te zieken. Onder hand zijn we bijna twee weken verder, Jeroen is gelukkig weer beter en hebben we Hanoi verkend en een tour geboekt naar Halong Bay, bijna 2000 rotsen in zee. Dit was erg bijzonder. Helaas was het behoorlijk mistig dus was het zicht, zeker de eerste dag, erg slecht. Onderhand zijn we weer terug in Hanoi en morgen vervolgen we naar Danang, een plaats aan zee ongeveer halverwege Vietnam. Daar hebben we 2 dagen en dan vervolgen we naar Ho Chi Minh City, waar we samen met Iris en Robert (vrienden die we ontmoet hebben in Laos bij Kajsiab en met zijn alle daar druk geweest en erg gezellig gehad) kerst en oud&nieuw zullen vieren!

De verhalen van vele plaatsen die we bezocht hebben volgen maar voor nu houden we het hierbij!!

We wensen iedereen hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar!!

1. Tessa:
    21 december 2012
    hoi lieve beide!

leuk om weer een verhaal te lezen. en ook de foto,s zijn heel erg mooi!
    wat balen dat je zo ziek bent geweest daar zeg.. dat lijkt me best even eng.
    gelukkig alles weer goed gekomen.
    ik wens jullie ook hele fijne kerstdagen en een goed nieuw jaar!
    geniet van elkaar en de reis!
    dikke dikke kus!!
  2. MK:
    22 december 2012
    Reizen doet lijden, dat zie je maar!
    Daarnaast maak je nu ervaringen mee waar je je hele leven mee doet.
    Geniet dus zoveel je kunt.
    Alle goeds voor de feestdagen, een witte kerst zit er voor jullie ditmaal niet in helaas.
  3. De van der Zeetjes:
    24 december 2012
    Ha die Jeroen en Iris,

Wat een indrukwekkend verhaal weer. Jullie maken wel veel mee en wat een mooie ervaringen en herinneringen. Fijn dat Jeroen weer beter is.

Wij wensen jullie samen ook hele gezellige kerstdagen en een goed, gezond en gelukkig 2013.

Heel veel liefs vanuit een sprookjesachtig Oostenrijk,
    Henk-Douwe, Geraldine, Jeroen, Joris en Jasper
  4. Corrie:
    25 december 2012
    Lieve Iris en Jeroen, heerlijk jullie vakantie avonturen.Dit doet me denken aan onze vakanties vroeger. Ik kan me goed inleven in jullie verhalen.
    Ben trots op jullie dat jullie het project hebben gedaan.(van Jacques en Carina gehoord).Wij wensen jullie fijne kerstdagen en een goed en gezond 2013
    Bao, Rutger, Gerard en Corrie
  5. Franka Cadée:
    25 december 2012
    Lieve Iris en jeroen,
    Vandaag hebben we hier met Tessa en Mark Kerstontbijt gegeten, dat was gezellig. Hebben julie de foto nog ontvangen via whatsapp? Ik wens jullie fijne dagen en een avontuurlijk 2013! Liefs Franka.
  6. Eline, Steven, Rosinja:
    27 december 2012
    Lieve Jeroen en Iris,

Wat een mooi blog met verhalen en foto's van jullie spannende reis!
    Vandaag hebben we een verlate kerst bij 'opa' en Annie gevierd. Tessa vertelde ons van jullie wegblog en we hebben allemaal via onze mobiel naar jullie foto's en verhalen gekeken:-) We hopen dat jullie een mooie kerst hebben gehad en wensen jullie alvast een goed 2013. Liefs van Steven, Rosinja en Eline
  7. Franka Cadée:
    9 januari 2013
    Dag lieve Jeroen, gefeliciteerd met je verjaardag! (voor jou gisteren, voor ons vandaag) ik hoop dat Iris en jij het op een speciale manier hebben kunnen vieren. Heel veelliefs Franka
  8. Corrie:
    10 januari 2013