Het begin van onze reis

30 september 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Na een lange vlucht en tussenstop in Amman dan eindelijk in Dubai. Nog even een uur wachten bij de douane want werken hebben ze hier niet uitgevonden..en al die Chinezen voor ons hebben visa nodig, met ogen scan en foto, alles d'r op en d'r aan...maar wij niet! Even stempelen en door. Zodra we onze bagage hebben opgehaald en ons naar buiten vergeven lopen we tegen een muur van hitte op! Overdag 40 graden, maar 's nachts dus nog steeds 32.. Geloof me...is warm! Te warm! Hotel is prima en lang leven de airco. Door wat oponthoud onderweg is het tien voor vijf snachts als we bijna slapen en opschrikken in bed..tegenover het hotel staat een moskee die enorm veel herrie begint te maken!! Maar zo moe als we waren duurde het niet lang voor we toch sliepen. Gisteren hebben we een beetje rond gewandeld en de omgeving verkend..we zitten in het 'armere' deel van Dubai dus het goud laat nog even op zich wachten. Savonds Iraans gegeten op de derde verdieping van de twin towers. Met onze buikjes vol terug gekeerd naar het hotel waar we maar twee nachten hadden gereserveerd, om nog bij te boeken, maar bleek vol. De jonge van de receptie heeft ons geholpen om iets anders te boeken om de hoek, daar verblijven we nu. Voor zijn geduld en hulp hebben we heb een tip toegestopt. Waarna hij ons meenam naar de kebab kiosk om de hoek, en iets voor ons bestelde want dat moesten we proeven. Geweldig om mee te maken hoe dat hier allemaal gaat.

Vanmorgen zijn we van hotel verkast om onze spullen te droppen en door te lopen de stad in en van alles te bekijken. We hebben de soeks bezocht en met de abra de Creek (zeearm) overgestoken om daar nog een soek en fort te bekijken. Erg mooi maar de schoenen begonnen te knellen dus lekker terug naar het hotel, douche!!! Je zweet je rot hier! Waterflessen zijn niet aan te slepen. Weggaan nu een hapje eten, Groetjes!!

1. Miranda:
    30 september 2012
    Heel veel plezier! Geniet ervan!!
  2. Carina:
    30 september 2012
    Klinkt goed lieverds!
    Veel plezier en groetjes terug van iedereen die
    hier vandaag was!
    xxxxx
  3. Tessa:
    1 oktober 2012
    klinkt allemaal goed!
    kan niet wachten op t volgende verhaa.!!
    xx
  4. Corrie:
    1 oktober 2012
    Spannend!! veel plezier. Zijn benieuwd naar het vervolg.
    Groeten
  5. Emile:
    2 oktober 2012
    Hoi Suus,

Super die mensen daar dus. Veel plezier!
    Ik ben kei jaloers dat jullie ff 4 maandjes wegzijn.
    Ik wil ook vakantie!!!!Bleh!

Ik hoor het wel:)

xx
  6. Jos:
    2 oktober 2012
    Nou, dat ziet er indrukwekkend uit. Wat een stad! En wat lijkt me het geweldig om daar wat tijd te hebben, de foto's met jullie beiden erop geven goed weer wat de stemming is.... vrolijke gezichten en goede zin. Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Lieve groet.
  7. Franka Cadée:
    6 oktober 2012
    dag Jeroen en Iris,

Zo gaaf om jullie foto's te zien! Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Jullie zijn waarschijnlijk in Bali als mijn ouders daar ook zijn, moeten we nog even contact over hebben. Vandaag vlieg ik naar Sierra Leone waardoor ik (grotendeels) van de internet radar verdwijn. Ik zie uit naar jullie berichten als ik weer in Nederland ben. Warme knuffel voor jullie twee XX Franka.
  8. Merel:
    8 oktober 2012
    Hoi Lieverds!!
    Wat gaaf allemaal!! En hoe is het eten daar?
    Heel veel plezier!!