Dubai deel twee

8 oktober 2012 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Zondag hebben we heerlijk gegeten bij delphi en dat voor maar 70 dirham. Indian food zoals ze dat hier noemen. Ze hadden een aparte ruimte voor mannen en één voor families. Uiteraard werd ook hier weer geen alcohol geschonken dus daarna in de bar van het hotel nog even een biertje gedronken.

Maandag zijn we richting het eindpunt an de metro gegaan, Creek, dus dachten we lekker te ontbijten aan het water en bij de supermarkt croissantjes gehaald en jus gehaald. Onderweg kwamen we erachter dat de metro niet verder ging dan twee haltes eerder, helaas dus niet aan het water. Daar ontbeten en toen doorgegaan met de metro naar Burj Khalifa/Dubai mall. De Burj Khalifa is het hoogste gebouw ter wereld en 828 meter hoog, alles moet hier overtreffend zijn of een record opleveren...daarom ook de mall, een gigantisch winkelcentrum! Tussen de winkels door duikt ineens een ijsbaan op, en even verder een aquarium met haaien, roggen en nog veel meer.. Buiten de mall voor de Burj is een enorme fortein die sproeid op de melodieën van de muziek die er word gespeeld, ongeveer elk half uur. We hebben gegeten aan de fontein, ontzettend lekker.

Dinsdag zijn we van hotel verkast en in het Fortune Grand terecht gekomen. Op het dak bevind zich het zwembad, we moesten om 2 uur nog steeds ontbijten, dus roomservice naar het zwembad laten brengen, een sandwich, en wat voor één!! Verder d'r een lekker lui dagje van gemaakt en beneden in het hotel Indiaas gegeten, nog steeds begrijpen we weinig van de kaart, maar de vrij onvriendelijke dame had niet de behoefte om ons ook maar iets uit te leggen.. Eten bleek niet zo'n succes. Ook hier was een vrouw een uitzondering, dat bleek helemaal toen ik naar het toilet wou..er was geen damestoilet, alleen heren..toen we op de kamer waren kwam ik er achter hoe het voelt als je bij deze temperaturen te weinig drinkt..barstende koppijn!

Woensdag heerlijk uitgeslapen, 14 uur lang, maar voel me weer een stuk beter. Even een dagje gas terug nemen en op de kamer gebleven. Eten boven laten brengen, dat was Annet zo smakelijk als beneden.

Donderdag zijn we terug gegaan naar Dubai mall om het aquarium te bezoeken. Door een glazen tunnel onder het water door waardoor je een prachtig zicht had op al het onderwaterleven. En daarna hadden ze nog vele kleine aquaria met oa pinguïns, krokodillen en nog veel meer. In de mall een broodje gegeten, vers fruitsapje d'r bij en dit voelde al als een hele avondmaaltijd. Heerlijk, lekker brood!! In de supermarkt hebben ze hier ook stokbrood, en jaja, emmentaler kaas. Lang leven onze 'Hollandse' gewoontes, of iets dat in de buurt komt in ieder geval. Dat meegenomen voor de avond en als ontbijt de volgende dag.

Vrijdag moest ik er dan echt aan geloven, zijn cv was bijna af en mijn sollicitatie brief moest ik nog aan beginnen.. Dat doe ik wel even in twee uurtjes.. Niet dus, 2 uur werd 6 uur, maar dan was het geprint en wel helemaal klaar om dit af te leveren! Voelde me best trots! Tegen etenstijd zijn we naar het Hyatt hotel gegaan, dat volgens internet vele lekkere restaurantjes moest hebben. We vonden een Japanner, mooie sushi gegeten en nog wat kleine warme hapjes, erg smakelijk, zeg maar gerust heerlijk!! En wat bleek, ze hebben een wijnkaart, en wat voor één..voor de begrippen hier hadden ze erg veel. Dus dan maar een flesje er bij, genieten!

Zaterdag hadden we om 12 uur gereserveerd bij de Burj Khalifa om naar binnen te gaan en naar de 124ste verdieping te stijgen. Per lift, en die gaat zo snel dat je junioren moest klaren onderweg. Vanaf hier hadden we een prachtig uitzicht. En was het contrast tussen stad en woestijn erg goed zichtbaar. Vele foto's verder zijn we weer afgedaald om dan ook daadwerkelijk mijn cv's af te leveren. Na vele uren rondlopen en metro in metro uit, alle hoeken en kantoren van de stad te hebben gezien, bleek toch echt dat solliciteren alleen mogelijk was via internet. Helaas, maar we hebben het geprobeerd! 'S avonds was het tas goed inpakken en proberen nog wat te slapen, twee uurtjes moeten we toch gered hebben voordat de wekker weer ging en we alweer in de taxi naar het vliegveld zaten..Dubai is prachtig, en enig in zijn soort!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Lidwien:
    9 oktober 2012
    Wat een leuk verhaal!
    Ik zat al te wachten wanneer nu eindelijk dat volgende verhaal kwam met wat foto's. :)
    Zitten jullie trouwens nu in Nepal in dat hotel van Nederlanders?
    Of een ander stekkie gevonden?

Veel plezier in Kathmandu!

Kuz
  2. Jacinthe:
    19 oktober 2012
    Dag lieverds,
    Ik heb een heel verhaal geschreven als reactie op jullie brief, maar begin te twijfelen of dat over gekomen is. Leuk om bericht te krijgen van jullie en dat jullie het naar jullie zin hebben! Hier alles o.k. Ook met Opa. x x x x x x
  3. De van der Zeetjes:
    6 november 2012
    Hallo wereldreizigers,

Wat een gave verhalen en foto's om jaloers op te worden.
    Ik kreeg vandaag de link naar jullie site door van Iris moeder.
    Wij gaan jullie volgen.

Geniet van al het moois wat jullie zien en beleven.

Veel liefs vanuit een regenachtig Almelooooooooooooooo
    de van der Zeetjes